zondag 3 januari 2010

GEEN BLOED DIT JAAR

Geen bloed dit jaar,

Of wat een dag later bijeenzetten toch kan doen.30 december om 14 uur mochten we de ringen gaan halen ,normaal op andere jaren heb ik dan al 3 keer naar het bestuur gebeld om te vragen dat ik de ringen niet eerder kon krijgen want ik kon de kleur van de pluimen al zien.Dan maar trekken aan die poten hele bussen dreft zijn eraan gegaan want mijne gebuur die had nog vroeger bijeengezet en als zijn klad 10 minuten eerder zou beginnen vliegen dat zou pas een ramp zijn en hoe haal je dat in godsnaam nog in.
Ik was dit jaar om 14 uur in het lokaal, het bestuur zat aan de tafel met een berg ringen, Vervoort Rene zat bij aan de tafel een cola te drinken gans alleen ,waar zaten die melkers dit jaar .Hij had goed gekweekt, 43 jongen van 44 eieren .ik jaloers, maar van hem kan ik dit nog juist verdragen.Ik denk dat de rest slecht heeft gekweekt en wachten tot het donker is om de ringen af te halen.Mijne schoonbroer Rudy vroeg zelfs om zijn ringen mee te brengen die had zelfs vergeten bijeen te zetten.
ik ging dan maarbij rene zitten en dronk op mijn gemak een koffie,Daar waren ze ,de vroeg e bijeenzetters ze hebben ons nog niet eens gezien ,ringen genomen een chocolat besteld en vliegensvlug gaan ringen.
Ik kreeg van de gust een handdoek die ik vergeten af te halen was op het gemeentehuis daar ik kampioen was rond de toren. deze kon ik verleden jaar beter gebruiken om mijn zweet af te kuisen bij het ringen
Wat is dat een miserie,ale toch ene die over de duiven kwam praten ,moest het nu juist het wit bakkertje zijn, na lang nadenken kon ik toch verstaan dat hij wilde duidelijk maken dat ik op de hafo ging spelen al wist ik dat zelf ook wel, hij gaf me zelfs de raad om het met een paar duiven te doen want ik ging er vele verloren raken want dat was voor de goeie uit de streek.Van hem geloof ik alles dus het ziet er slecht uit voor een melkertje dat alleen rond de toren heeft gespeeld .
De volgende melker op komst aha de dre van de spek die kan teminste goed onthouden se in de jaren 76 toen had de duif 069 3 pouls van 100 gewonnen en toen deed hij niets speciaal aan de duiven en nu voedert hij elke dag 1 keer en kuist hij alle weken zijn kot en van de 12 koppels heeft de toch wel bekwame melker uit de jaren 70 maar 5 jongskes gekweekt raar maar waar.
Dan lag er nog een zakje zeg maar winkeltas vol met wel 300 ringen als da allemaal kweekkoppels zijn zal die meneer wel goei hebben .
Ik ben dan maar triestig naar huis gegaan temeer dat emma de vrouw van mijne maat fons zijn ringen moest komen halen, hij zelf had een slechte dag .Thuisgekomen ben ik direct beginnen antennekes in de ringen te steken want daar had ik verleden jaar gene tijd voor, het kwam op een seconde aan dacht ik en de gaten zouden wel opgevuld worden met duivenstront.Ik kon er 48 ringen maar zou er toch 50 willen ringen dus die 2 ook maar geringd ,Deze morgen heb ik die ringen terug gevonden op het hok en kan ik ze terug ringen.Nu ga ik groeihormonen geven want ik sta 2 dagen achter op de betere melkers en zoals ik al zei het kan er op aankomen.

Beste wensen en mogen jullie allemaal iets slechtere duiven hebben als ik in 2010

Peeters Tony

Geen opmerkingen:

Een reactie posten