vrijdag 16 oktober 2009

Hallo duivenmelkers,nieuws over de jonge duiven Quievrain 2009

Naar jaarlijkse gewoonten vragen ze me een balans op te maken van het voorbije jaar 2009, het beste kan ik dat in de categorie jongen Quievrain temeer daar ik me alleen daar op concentreer. Voor iemand die gaat werken is dat al meer dan genoeg. Weeral moet ik vaststellen dat het toch weer de zelfden waren die het mooie weer maakten. Voor mij is Joske Michiels de grote revelatie, 3é in het kampioenschap en met maar 14 duiven begonnen en met 8 gestopt is het aartsmoeilijk om een kampioenschap te winnen maar hij had in mijn ogen de beste. In het criterium was hij ook vooraan en dat is een parameter voor het ganse jaar met de eerste 4 getekenden.
Dan was er weer Heylen Frans de winnaar van de 8 daagse en de 2é van het kampioenschap voor mij had hij na de Jos de beste, volgend jaar wordt hij de nieuwe kampioen.
Ikzelf Peeters Tony ben kampioen met de jonge, geloof me de 2 voorgaanden hadden beter maar ik had iets meer geluk met 1 en 2 en dat maakt het verschil. Voor mij is trouwens
de kogel door de kerk na lang nadenken en vele slapeloze nachten heb ik besloten om over te schakelen naar de halve fond. IK had een andere uitdaging nodig en voor mij past de zaterdagvlucht het beste daar ik een zoon heb die koerst. Ik zal me laten begeleiden door de absolute top van de streek namelijk Yheo Yskout van hem ga ik raad krijgen en dan zien we wel waar ik uitkom. Tevens heeft Bellekens Rudy me beloofd om me te helpen en deze heeft dan weeral de beste op Soissons. Dus afwachten maar.
Nooit zal ik met meer schrik aan een seizoen beginnen, ik heb zelfs nog geen Soissons gespeeld. Maar ik heb ambitie en zal proberen om binnen de kortste keren mee te doen met de besten. Geef me een paar jaar krediet en dan zien we wel. En terugkomen kan ik altijd zeker.
Gust Schellens wint het criterium en had weeral de broodnodige kopvliegers een goed ras.
De Gust Deckers speelde weeral voortreffelijk mee en was 2é in ons criterium.
Dan nog mensen waar volgend jaar meer van wordt verwacht of ze krijgen geen ringen meer in 2011. Ten eerste pechvogel Leo Deckers 100 duiven gekweekt en een handvol overgebleven dan kan je het vergeten en is uw seizoen al voorbij voor het begint. Volgend jaar zoals 2 jaar geleden zeker weten.
Onze voorzitter Rene van de steek de man met van het kapitaal deze koopt wel maar wanneer komt daar nu eens iets van naar huis, 2010 om u te bewijzen of zoals bij de profs geen contractverlenging.
Onze aanpakker den Aerts heeft van mij 10 duiven gekregen als er daar ook niets bij zit koop ik voor hem een zak paardeneten.
Mensen ik vergeet er zeker maar voor mij waren deze mensen de belangrijkste op Quievrain met de jonge duiven. Ik wil me alleen uitlaten in deze categorie.

Peeters Tony

Geen opmerkingen:

Een reactie posten